نوین سورس

چگونه محتوای منحصر به فرد تولید نماییم؟ | نوین سورس

ضمانت بازگشت
فایل های تست شده
پرداخت آنلاین
تضمین کیفیت
دانلود فوری

بحث تولید محتوای اختصاصی همیشه برای کسب و کارهای اینترنتی چالشی مهم بوده است. تمام بحثهای محتوای جدید و تکراری همیشه ابهام برانگیز بوده اند که مثلا کپی کردن یک پاراگراف از سایت خبری دیگر در سایت خبری خودمان ، آیا مطلبی تکراری ایجاد میکند؟

 

باید توجه داشت اگر از منابع مختلف برای ایجاد محتوایی استفاده شود که در نهایت مفهوم و ارزش جدیدی را منتقل کند، محتوای منحصر بفردی ایجاد شده است که به خوبی میتواند در نتایج جستجو جایگاه بگیرد. پس توجه داشته باشید اصل در تولید محتوا، ایجاد ارزش و مفهوم جدید است. اگر با بهره گیری از منابع مختلف مفهومی جدیدی تولید نمایید، در واقع به هیچ وجه کپی نکرده اید و کسی نمیتواند از ارزش کار شما بکاهد.

چگونه محتوای منحصر به فرد تولید نماییم؟

برای تولید محتوای منحصر به فرد نیاز هست تا اطلاعاتی از محصول خود داشته باشید. این اطلاعات را می توانید از طریق سایت های ایرانی و خارجی بدست بیاورید. تنها 3 درصد سایت های ایرانی محتوای منحصر به فردی تولید میکنند و مابقی رقبا تنها عمل کپی پیست را انجام می دهند. لذا این 3 درصد همیشه در جایگاه بالاتری نسبت به بقیه قرار می گیرند.

موتورهای جستجو مدتها است هوشمند شده اند و میتوانند مفهوم مطلب شما را دریابند. تغییر دادن عنوان و برخی کلمات، کمکی به شما نمیکند.

حتماً شما هم زیاد شنیده اید که اگر مثلامطلب شما فقط فلان قدر درصد کپی باشد و بقیه را تغییر داده باشید، موتورهای جستجو متوجه نخواهند شد! این حرف از پایه و اساس اشتباه است. الگوریتمهای موتورهای جستجو به مراتب پیچیده تر از این هستند که با چند عدد بتوان راه دور زدن برای آنها تعریف کرد!

 

حتماً سایتهای خبری دارای اخبار یکسان را دیده اید که یکی بالاتر از دیگری قرار میگیرد. در این مورد توجه داشته باشید همگی محتوای یکسان تولید میکنند اما سایتی جایگاه بهتر میگیرد که کاربران استفاده بهتری از آن کرده باشند. منظور تعداد کامنتها، تعداد اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی، لینکهایی که از سایر سایتها گرفته اند، مدت زمانی که در سایت و صفحه خبری شما سپری کرده اند و موارد اینچنینی است.

 

از کجا بفهمیم محتوای منحصر به فرد تولید نموده ایم؟

 

برای اینکه بفهمید محتوای شما یک محتوای منحصر به فرد است یا خیر کافی است که جمله خود را در گوگل جستجو نمایید. اگر گوگل بتواند مشابه جمله شما را پیدا کند یعنی جمله شما کپی است ولی اگر نتواند مشابه آن را پیدا کند یعنی شما جمله ای منحصر به فرد تولید کرده اید.

 

در این قسمت می خواهیم برای حوزه عطر و ادکلن محتوای منحصر به فرد تولید کنیم ولی چگونه ؟ ابتدا نگاهی به سایت های ایرانی می اندازیم تا اطلاعاتی از آن بدست بیاوریم و محتوای آنان را به محتوای منحصر به فرد تبدیل کنیم.

برای مثال عبارت ” معرفی بهترین عطر و ادکلن ها ” را در گوگل جستجو می کنیم.

 

از نتایج بدست آمده یک سایت را به دلخواه باز میکنیم. تا با موضوع اصلی آن آشنا شویم. به عنوان مثال تصویر زیر مربوط به یکی از سایت های معرفی عطر و ادکلن می باشد.

چگونه محتوای منحصر به فرد تولید نماییم؟

حالا اگه جمله ای از این محتوا را در گوگل جستجو کنید، گوگل به شما نشان می دهد که این جمله در چه سایت هایی آمده است؟ به عنوان مثال ما جمله اول آن یعنی ” نازوب : اولین عطری است که پس از مرگ بانو Chanel به یاد او طراحی شد و در سال 4891 به بازار آمد . ” را در گوگل جستجو می کنیم :

چگونه محتوای منحصر به فرد تولید نماییم؟

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، این جمله بارها در صفحات مختلف اینترنتی آورده شده است جالب اینجاست که ما در ابتدای جمله نوشته بودیم ” نازوب ” ولی گوگل در جستجوهای خود عبارت کوکو شانل را نمایش میدهد. یعنی حتی اگر شما کلمه ای را تغییر دهید و یا جابجا کنید باز هم گوگل می تواند منبع اصلی آن را تشخیص دهد.

پس چه کنیم ؟

پس چنین کاری اجرایی نیست یعنی شما نمی توانید با تغییری جزئی مطالب منحصر به فرد تولید کنید بلکه باید جمله را به گونه ای تغییر دهید که گوگل نتواند منبع اصلی را پیدا کند. حال ما می خواهیم برای همین جمله، مطلب منحصر به فردی تولید کنیم تا آن را از حالت کپی خارج کنیم.

 

جمله اصلی:

 

نازوب : اولین عطری است که پس از مرگ بانو Chanel به یاد او طراحی شد و در سال 4891 به بازار آمد .

 

جمله تبدیلی :

 

بسیاری از شرکت های تبلیغاتی معتقدند که عطر کوکو شانل، یکی از نخستین عطرهایی است که به یاد خانم شانل ساخته شده است البته باید به یاد داشته باشید که به بیش از 33 سال از تولید این عطر می گذرد.

حال این جمله را در گوگل وارد می کنیم تا نتیجه را ببینیم:

چگونه محتوای منحصر به فرد تولید نماییم؟

همانطور که مشاهده می نمایید، گوگل دیگر نتوانست مشابه متن ما را پیدا کند و این بدان معناست که ما متن منحصر به فردی تولید نموده ایم. پس با استفاده از مترادف ها و تغییر در جمله بندی ها می توان مطالب منحصر به فردی تولید کرد که در اصل موضوع تغییری ایجاد نشده است و هر دو جمله به این موضوع اشاره دارند که این عطر در چه زمانی و به چه اسمی تولید شد.

 

چگونه می توان از سایت های خارجی کمک گرفت؟

 

همانطور که قبال اشاره شد تنها 3 درصد سایت ها مطالب منحصر به فردی تولید می کنند و مابقی سایت ها عمل کپی پیست را انجام می دهند لذا در سایت های خارجی هم به همین شکل می باشد.

 

حال پیرامون عطر معادل انگلیسی آن یعنی perfume را جستجو میکنیم.

 

چگونه معادل را فهمیدیم؟ با استفاده از مترجم گوگل. برای این امر کافی است به آدرس زیر مراجعه کنید:

 

https://translate.google.com/

 

سپس در سایت باز شده کافی است زبان ورودی و خروجی را تعیین کنید.

چگونه محتوای منحصر به فرد تولید نماییم؟

 

 

این صفحه از دو بخش تشکیل شده که بخش اول در سمت چپ یا همان ورودی و بخش دوم در سمت راست یعنی خروجی مشخص شده است.

 

برای بخش ورودی کافی است بر روی گزینه Detect language کلیک کنید تا بصورت خودکار تشخیص دهد که زبان ورودی ما به چه زبانی است؟

 

  • در قسمت خروجی کافی است زبان را به صورت دستی انتخاب کنید. به عنوان مثال ما زبان خروجی را انگلیسی انتخاب می کنیم. پس از اینکه در بخش ورودی کلمه مربوطه را نوشتید، زبان خروجی را انتخاب و سپس بر روی گزینه آبی رنگ Translate کلیک می کنیم تا کلمه مربوطه را ترجمه کند.

مترجم گوگل

همانطور که مشاهده می کنید کلماتی که به معنی عطر می باشد را برایمان نمایش میدهد و شما می توانید یکی از آن را انتخاب کنید. البته هر یک از آن در جای مربوط به خودش به کار می رود.

 

شما می توانید به زبان های مختلف جستجو داشته باشید. حال در گوگل عبارت perfume را جستجو می کنیم. و یکی از سایت های مربوطه را باز کرده و سپس متن آن سایت را کپی کرده و به مترجم گوگل می دهیم تا متن را به هر زبانی که هست به فارسی ترجمه کند.

 

نکته : توجه داشته باشید گوگل نمی تواند همانند یک مترجم واقعی برایتان ترجمه کند بلکه می تواند بصورت کلمه کلمه ترجمه کند و سپس آنهارا کنار هم بگذارد که در این حالت جای فعل و فاعل بهم می ریزد. لذا بعد از ترجمه گوگلی، شما باید آن را از لحاظ گرامری ویرایش نمایید. گاها شاید اشتباه هم ترجمه کند لذا مراقب باشید.

 

به عنوان مثال این متن را می خواهیم ترجمه کنیم :

ترجمه عطر

 

متن را کپی کرده و به مترجم گوگل می دهیم :

مترجم گوگل

 

همانطور که مشاهده می کنید متن ترجمه شده اصلا قابل خواندن نمی باشد ولی چاره کار چیست ؟ با کمی خلاقیت می توان از همین مطالب بی معنا، مطالب منحصر به فرد تولید کرد.

 

متن ترجمه شده را برایتان می گذرارم تا خودتان خالقیت خود را محک زده و متن منحصر به فردی تولید نمایید اگر هم مقدور بود توی نظرات قرار بدید:

 

فورا جذاب، دیور ادیکت یک عطر در هماهنگی با زمان خود، به طور مستقیم زیبا و اغوا کننده آزادانه است.

توجه داشته باشید باالی سیسیلی ماندارین رها شاد، عطر جذاب با تن مرکبات میوه ای، تند و کامل است. گل های سفید، یاس Sambac و تونس نارنج با هم مخلوط بیش از یک پایه چوبی نفسانی و ظریف از ذات صندل با یک اشاره از وانیلی.

 

طراوت پیچیده از چوب و گل ها: قطعا زنانه، آن را با ظرافت تازه و نفسانی بارقههای.”

پیشنهاد میکنم مقاله انواع کلمات کلیدی درسئو رو حتما مطالعه کنید.

دو زبانه زیر، محتوای زیر را تغییر می دهد.
محمد رضا
محمد رضا جدی 24 ساله دانشجوی رشته نرم افزار دانشکده فنی تبریز علاقه مند به سئو و تولید محتوا علاقه مند به دیجیتال مارکتینگ و شبکه و انتشار مطالبی هر چند کوتاه در این زمینه
به این مطلب امتیاز دهید.
5 / 5.00
[ 1 رای ]
بازدید : 23 views بار دسته بندی : مرتبط با سایت تاريخ : 6 مرداد 1398 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.